היופי בשונות ובחוסר מושלמות

הרשת כולה רעשה וגעשה בעקבות קמפיין ההלבשה התחתונה שקיבלה השחקנית אלמה דישי החיננית המייצגת, בדומה לדמותה בסדרה "מישהו חשוב מאוד"  – אישה ממוצעת, אחת שנראית  כמוני וכמוך.

אלמה דישי בקמפיין להלבשה תחתונה

"מכוערת", "שמנה" ועוד כינויים קשים ובוטים היו חלק מהתיאורים שתוארה בהם הפרזנטורית הטרייה – אשר מודה בעצמה כי התקשתה להיות מלוהקת לתפקידים בעבר מכיוון שלא התאימה לשטנץ "השחקניות הכוסיות הרזות עוצרות הנשימה" .

אבל שורש הבעיה הרבה יותר עמוק מהצילומים הספציפיים של אלמה. כל כך התרגלנו בשנים האחרונות לראות דוגמניות צעירות מאוד, רזות מאוד, מרוטשות מאוד – עד שנראה לנו מוזר לראות צילום של אישה שנראית כמונו בפרסום. 

מתי בפעם האחרונה ראית בפרסומת מישהי שנראית כמוך? עם גוף דומה לשלך?…  

ללא קמט או קפל, ללא נקודת חן או פגם אנושי כלשהו - מודעה קלווין קליין

בתזמון מושלם, נחשף במקביל תהליך המטאמרפוזה שעברה לין לב בחצי השנה האחרונה, לאחר  שהחליטה לעבור סדרת ניתוחים פלסטיים שיהפכו אותה לברבי אנושית.  

לין (שנולדה בשם שירין עמר ו"שיפצה" גם את שמה ) הפציעה אל חיינו בתוכנית "היפה והחנון" החליטה לעלות מדרגה מעמדת "יפה ושתוקה" ולהפוך את עצמה לבובה אנושית – מודל של יופי מושלם.

הברבי הציונית הראשונה בהתהוות - לין לב

"זה מלווה אותי מאז שהתחלתי לצבוע לבלונד ולשים עדשות כחולות בגיל 14. ברבי בשבילי זה עיניים כחולות, אף קטן, שפתיים עבות, חזה יפה. אולי זה לא ייצא אחד לאחד, אבל התוצאה הסופית שאני רוצה להגיע אליה היא להיראות כמו ברבי" .

96% (!!) מהנשים לא מרוצות מאיך שהן נראות, בעיקר כי אנחנו משוות, במודע או לא במודע, את עצמנו לאלילות המושלמות שאנחנו רואות בפרסום.

זה לא רק המשקל – היום מרטשים כל קמט וקפל, כל נקודת חן וכל ברק של זיעה עד שהגוף בצילום לא דומה לגוף אנושי נורמלי. הכל מתוקתק, מהודק, מסולקן, שאוב ומרוטש עד שלמות.

המלאכיות של "ויקטוריה סיקרט" מציגות שלמות נטולת כל פגם

כאשר החברה  מכתיבה מושא חיקוי כדוגמת הברבי או כאשר אנחנו מוקפות לחלוטין באשליה של שלמות מוחלטת נקייה מכל פגם ולא רואות בשום מקום ייצוג לגוף אמיתי – המסר מחלחל ואנחנו מתחילות להרגיש שאנחנו פשוט לא מספיק טובות כפי שאנחנו…

היופי, שהיה תמיד מושא להערצה, הפך במאה הנוכחית למושג צר, אחיד ובלתי מציאותי. הוא הופך אותנו לאובייקטים, עם נתונים מדידים, ומתעלם מהיופי שבשונות בינינו.

כשאני רואה את תמונה של אלמה – לא מפריע לי שאין לה גוף מושלם או יופי עוצר נשימה. לעומת הדוגמניות הקפואות עם ההבעה החלולה אני מעדיפה מודל שמקרין אישיות וייחודיות. אני רואה את החיוך והחן, את החום והנשיות – זה משהו שאני יכולה להתחבר אליו. זה משהו שאני יכולה להזדהות איתו.

The Dove® Campaign for Real Beauty

מעטות מאד מאיתנו יוכלו להתאים אי-פעם לדגם הנתפס כרצוי על ידי החברה שלנו.

בין אם אנו שמנות או רזות, צעירות או מבוגרות, מעצם היותנו לא מושלמות – אנחנו  כולנו שונות ממה שהחברה מצפה שנהיה.

המאבק היומיומי לקבל ולאהוב את עצמנו בגופנו איננו רק מאבק של כל אחת מאיתנו למען עצמה, אלא גם אמירה חברתית המקדמת שינוי. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן