חגיגות Assunta באורגוזולו – מסורת עתיקה בדהרה פרועה…

תרבותה של סרדיניה גדושה בשלל חגים דתיים, חגיגות עממיות ופסטיבלים חקלאיים אשר נחגגים מזה אלפי שנים בנאמנות קנאית, המביעה את החיבור העמוק והגאה של תושבי האי לתרבותם.    

אחד האירועים המרשימים שהתקיימו בשבוע שעבר הוא חג Assunta המציין את לקיחתה של מריה הקדושה לשמיים ("Nostra Sennora de Mesaustu").

photograpy: Massimo Locci

החגיגות נפתחות ב-15 לחודש אוגוסט בעיירת הבנדיטים אורגוזולו (Orgosolo). 

העיירה שידועה בעיקר בשל מאות ציורי הקיר החתרניים המעטרים את רחובותיה, מקיימת את אחת התהלוכות הססגוניות באזור לכבוד הפטרונית הקדושה שלה.

לאחר מיסה בכנסייה הקטנה (Curch of the Assumption) מובל פסלה של המדונה בתהלוכה חגיגית ברחובות. 

בשל כובדו של הפסל, הוא נישא על כתפיהם של לא פחות מארבעה גברים חסונים. 

photograpy: Massimo Locci

אחריהם צועדים התושבים – מאמינים קתולים אדוקים, כשהם לבושים בתלבושתם המסורתית המרשימה ועזת הצבעים (תלבושת ייחודית של אורוגוזולו בלבד!).

photograpy: Massimo Locci
photograpy: Massimo Locci

התהלוכה החגיגית מלווה בפרשים רכובים על סוסים עטויי פעמונים (Sos Vardieris) – גם הם לבושים בתלבושת המקומית העתיקה.

photograpy: Massimo Locci

אחד מהם הוא ידידי קרלו מורו אשר הוביל את קבוצת הרוכבים בגאווה גדולה וברצינות רבה. 

photograpy: Massimo Locci

לאחר התהלוכה רוכבים אלו מקיימים מרוץ ברחובות, בצמדים או בשלשות הם מבצעים פעלולים אקרובטיים עוצרי נשימה תוך כדי דהירה פרועה! 

בשל התוצאות הקשות שנגרמו בשנים קודמות – נאסר עליהם לקיים עוד את המפגן המסוכן. אך באורוגוזולו, עיירת הבנדיטים המרדנית – הנחיות אלו נחשבות בעיני התושבים כהמלצות בלבד, שכן חשיבות קיום המסורת העתיקה גוברת על כל השאר – והרכיבה התקיימה באופן עצמאי, ללא אישור רשמי וללא פרס. 

 

קרלו צוחק בקול: "אותנו באורגוזולו לא מעניינים החוקים. כמו אבותנו, אנחנו נאמנים למנהגים העתיקים, ונמשיך לקיים את המסורת הזו בדיוק באותה צורה, כדי שתמשיך הלאה, גם לדורות הבאים". 

Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן