חוויות מומלצות כדי להרגיש מקרוב את זנזיבר האותנטית

בהרצאה שלי "מאחורי הרעלה –  הפנים האמיתיות של זנזיבר" אני חושפת לקהל את פניה של זנזיבר האותנטית, שרוב התיירים לא זוכים להכיר ומעניקה הצצה נדירה וקרובה לחייהם של תושבי האי.

אם גם אתם רוצים להרגיש מקרוב את זנזיבר האותנטית – הנה מספר חוויות והתנסויות מומלצות:

לבקר בכפר מקומי – החיים בכפרים פשוטים ושונים באופן קיצוני ממה שחווים התיירים, ולכן אם תרצו להתוודע אל זנזיבר האמיתית, לא זו הממוסחרת המוצגת לכם במלון, כל שעליכם לעשות הוא לצאת החוצה ולבקר בכפר מקומי. 

מומלץ בחום לעשות זאת בצורה מאורגנת עם מדריך מקומי אשר יתאם את הביקור, יסיע אתכם וגם יסייע לכם בתקשורת עם התושבים המקומיים. 

זוהי הזדמנות מצוינת לחוות באופן אותנטי את אורח החיים בכפרי החוף הסוואהילי: להיכנס אל הבתים, להכיר מקרוב את האנשים ולחלוק יחד חוויות מרגשות שתנצרו בלבכם זמן רב אחרי שתחזרו לארץ.

לנסוע כמו מקומי – רוב התיירים בזנזיבר שוכרים רכב או לוקחים מונית, אבל אם אתם רוצים להרגיש מקרוב את זנזיבר האותנטית – אל תחמיצו את חוויית הנסיעה בתחבורה המקומית. 

דאלה דאלה (Dala Dala) הוא טנדר או מכונית מסחרית המשמשת כמונית שירות מקומית, אליה נדחסים עד אפס מקום גברים, נשים וטף, על כל מטענם. 

זה אולי נשמע קצת צפוף ולא הכי בטיחותי אבל ללא ספק האופציה הזולה ביותר להתנייד באי (במקום 50$ תשלמו רק 1500 שילינג טנזני – פחות מדולר אחד!) וללא ספק תרוויחו חוויה לא שגרתית שתאפשר לכם ליצור קשר ישיר עם המקומיים. רוב הדלה דלה יוצאים משוק דראג'ני אבל אפשר לתפוס אותם גם לאורך הדרכים.

לאכול כמו מקומי –  וותרו על המאכלים שמציע שוק האוכל הלילי של סטון טאון אשר בגני פורודאני – זוהי חוויה קולינרית ממוסחרת (ויקרה!) לתיירים, ובמקום זה העדיפו ביקור בשוק הציבורי של סטון טאון (Darajani Market) המשמש את המקומיים. זוהי חוויה אותנטית, אם כי מעט מטלטלת ומהממת חושים. 

זהו שוק צבעוני, ומלא חיים, בו תוכלו למצוא ה-כל: שפע ירקות ופירות אקזוטיים, מבחר מסחרר של תבלינים, כלי בית מכל הסוגים, בגדים, ואפילו שוק פשפשים עם חפצים משומשים. קחו לכם שעה או שעתיים לשיטוט בין הדוכנים, בין סוחרים המכריזים על מרכולתם ונשים הנושאות על ראשן סלים עמוסים. 

בתוך המבנה המקורה נמצאים דוכני הבשר והדגים – המוצגים לקונים בפשטות על משטחי אבן שלא בהכרח מצטיינים בניקיונם, וללא קירור. ראו הוזהרתם – זוהי אינה חוויה למעודנים!

אם עדיין לא איבדתם את התיאבון – מומלץ להתנסות לפחות פעם אחת במסעדה מקומית, אשר מלבד אווירה אותנטית ומחירים מגוחכים שיגרמו לכם לפרוץ בצחוק – תוכלו להתענג בארוחה טעימה, מזינה שמציגה את שלל ההשפעות – מהודית ועד ערבית – על הקולינריה המקומית. 

להתפנק כמו מקומי(ת) – אם אתם סקרנים לגלות ולחוות את סודות היופי והפיתוי של נשות זנזיבר – אל תחמיצו את הביקור בספא מרמבו (Mrembo), ספא סוואהילי מסורתי קטן ואינטימי השוכן בלב סמטאות העיר העתיקה. 

הכינו עצמכם לחוויה מפנקת ומענגת של קסמי המזרח המשולבים בחושנית האפריקאית. מאחורי וילונות צבעוניים יתגלו בפניכם חללים קטנים ואינטימיים שקירותיהם צבועים בצבעים חמים, מיטות טיפולים מכוסות בדי קאנגה מסורתיים וחפצים פזורים המעניקים תחושה אקזוטית מסתורית. 

כל התמרוקים בטיפולי היופי המסורתיים מיוצרים מחומרים טבעיים בלבד שנרקחו עפ"י מתכונים סודיים שהועברו ע"י הנשים המבוגרות מזה דורות. כאן תוכלו להתנסות במגוון טיפולים מענגים. מומלץ במיוחד להתנסות בסינגו (Singo): קרצוף עור טבעי מתערובת מבושמת של פרחים מיובשים, המיועד לכלות ביום חתונתן או בעיטורי חינה מרהיבים שיישארו על גופך ימים רבים… 

לתמוך בפרויקט תעסוקה מקומי – אחת החוויות שמאפשרות לכם להכיר מקרוב את החיים באי ועל הדרך לעזור למקומיים היא סיור מודרך במרכז אצות הים (Seaweed Centre in Paje) המהווה חלק חשוב בכלכלה בזנזיבר.  

זהו פרוייקט חברתי הממוקם בכפר פאג'ה בחופו המזרחי של האי אשר  ידוע בתנודות קיצוניות של שפל וגאות. השפל מאפשר את חקלאות האצות המשמשות למגוון מטרות: מקוסמטיקה ורפואה ועד כחומר מקשה טבעי בגלידות. 
המרכז אשר נפתח רשמית ביוני 2011 מספק עבודה ליותר מ-40 נשים ומעניק להן הזדמנות לשפר את חייהן וליצור עתיד מבטיח לילדיהן.

במהלך הסיור תתנסו במגוון חוויות למידה: תצטרפו אל הנשים העובדות בחוף בעת השפל כדי לראות (וגם להתנסות בעצמכם!) בשתילת וקציר ערוגות האצות, במפעל הקט תכירו את תהליך העיבוד לכל אורכו עד להפקת מוצרים כמו קרמים וסבונים – אותם תוכלו לרכוש בתום הסיור, ואפילו תזכו לטעימה מרעננת ומפתיעה במיוחד של מיץ אצות! זה הרבה יותר טעים ממה שזה נשמע…. 

לסיים את היום כמו מקומי – מדי יום החל משעות בין הערביים, כשהשמש נושקת לים וצובעת את העולם בצבעים חמים מתקבצים עשרות תיירים בבר הפתוח על גג מלון Africa House בסטון טאון ללגימת קוקטייל תוך צפייה בשקיעה. ללא ספק, זהו מחזה מרהיב אבל מעט סטרילי ומנותק. 

אם אתם רוצים להרגיש את סופו של היום קצת יותר מקרוב, רדו אל קו החוף (מול מסעדת ליבינגסטון) והצטרפו אל התושבים המקומיים המתכנסים אל מול הספינות העוגנות. זוהי שעה קסומה של מפגש חברתי: משפחות וחברים נפגשים לשיחה נינוחה, נהנים מהבריזה הנעימה שעולה מהים, ילדים משחקים ומשתכשכים להנאתם במים, ונערים, נטולי חת מתחרים ביניהם בקפיצות מרהיבות מהחומה.

האם גם לכם יש חוויות מומלצות מביקורכם בזנזיבר?? 
אנא שתפו בתגובות!!   
Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן