ספרינג רול צמחוני Chinese Spring roll

אז אחרי סיפור האשפוז הטראומטי הייתי חייבת לעשות "תיקון" לחוויה הקולינרית שלי בסין וכדי להיות בטוחה שלא יהיו שוב תקלות הלכתי על ספרינג רול במלית צמחונית של ירקות מוקפצים… 

הספרינג־רול נקרא בסינית צ'אן ג'ן (chun juan) שפירושו, כמו באנגלית – גליל אביבי, רמז למלית הקלילה של ירקות אביב המאודים קלות ועטופים בציפוי דק. 

בניגוד לאגרול המטוגן בשמן עמוק,  את הספרינג רול מגישים נא או מאודה קלות וכך מקבלים גרסה קלילה ובריאה יותר. אפשר ללכת על הגרסה הצמחונית ולמלא בירקות לפי טעמכם או להוסיף להם בשר קצוץ. למפונקים מבינכם אפשר להוסיף עוד בוטנים קצוצים ושאר "חטאים קטנים".

היתרון הגדול למאותגרי בישול כמוני: אין הרבה הכנות או בישולים מורכבים מעייפים. דפי האורז מגיעים מוכנים וכל מה שנותר להכין מראש הן המליות. את מלאכת הגלגול תוכלו לבצע מול עיני האורחים. זה בטוח ירשים אותם!

במרכז שולחן האירוח מניחים קערות עם ירקות טריים קצוצים ו/או מלית צמחונית מוקפצת, קערות עם מליות כמו: בקר קצוץ מוקפץ קלות (עוף, בקר) דגים (אפשר גם נא) ומאכלי ים. מכינים מטבל זריז ממה שאוהבים: רוטב סויה עם מעט חריף, רוטב צ'ילי מתוק, רוטב בוטנים מתקתק ועוד, ומתחילים במופע הגלגול!


ספרינג רול צמחוני

חומרי גלם:

דפי אורז, עגולים ושקופים, המיועדים לגלגול, בקוטר של 22 ס"מ. 

קערה עם מים קרים
מבחר ירקות לפי טעמכם: כרוב, גזר, גמבה, אבוקדו, פטריות, נבטים, בצל ירוק ועוד.

אופן ההכנה
 חותכים את הירקות לרצועות דקות (את הגזר אפשר בעזרת מנדולינה).

מחממים מעט שמן זית ושום בווק (להיזהר לא לשרוף את השום!) ומוסיפים תוך הקפצה לפי הסדר את הירקות הקשים תחילה: כרוב, גזר, פלפל אדום, נבטים ופטריות.

מוסיפים מעט רוטב טריאקי. אם אפשר כזה שמיוצר במזרח הרחוק (שלי תוצרת תאילנד)
זמן ההקפצה תלוי בפריכות הירקות שאתם אוהבים. כשמוכן לטעמכם – מקררים ומסננים את הנוזלים.

מניחים מולכם מגבת נקייה מושרית במים קרים וסחוטה. טובלים את דף אורז בקערת המים למספר שניות ומניחים אותו כשהוא עדיין לא רך לחלוטין על המגבת.

מניחים את המילוי בשליש הקרוב אלינו של הדף, מקפלים את שני הצדדים פנימה, מגלגלים מאיתנו הלאה ומהדקים.

           בתיאבון!   食欲

Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן