שוק לה בוקריה, ברצלונה ספרד La Boqueria

שוק לה בוקריה היא ללא ספק אחת האטרקציות התיירותיות המפורסמות ביותר בספרד וסמל קולינרי של ברצלונה והתרבות הקטלונית, המהווה יעד עלייה לרגל לכל חובב אוכל.
ממוקם בשדרה המפורסמת ביותר של ברצלונה, לאס רמבלאס (Las Ramblas) – זהו המקום הטוב ביותר לראות כיצד הקטאלונים חיים וקונים ובעיקר אוכלים.

רוצים לקבל טעימה ממנה קטאלונית קלילה ומטריפה? הקליקו אל המתכון 

בשונה מהשווקים שאנו רגילים לראות: עמוסים, קולניים ומבולגנים – שוק לה בוקריה יציע לכם חוויה שונה לחלוטין של אסתטיקה מוקפדת. מהרגע שתיכנסו מתחילה חגיגה אמיתית מטריפת חושים של צבעוניות, צלילים וניחוחות.

בברצלונה נהוג לומר: "אם לא תמצא את זה בלה בוקריה, לא תמצא את זה בשום מקום".

תחת קורת גג אחת זו תמצאו את כל מה שתרצו, כל מה שאי פעם חלמתם עליו, ואף יותר: שפע ירקות ופירות, דגים, פירות ים ובשרים טריים, מבחר עצום של תבלינים, סוגים שונים של גבינות,  זיתים, אגוזים, לחמים, ביצים טריות, יינות ורטבים.

הכל מסודר ונקי, בפריסה מושלמת.

הקדישו מספר שעות לשיטוט נינוח בסמטאות השוק וכשתתעייפו תוכלו לעצור בכל אחד מעשרות הברים של טאפאס, לנשנוש טעים ולגימה הגונה.

הנה כמה עובדות מעניינות על השוק:

  1. שמו המקורי הוא שוק סן חוזה, אבל כולם מכירים בשם לה בוקריה (La Boqueria). השם הנוכחי נובע מהמילה הקטלונית בוק, שמשמעה "עז", שהיה הבשר המבוקש ביותר באותה תקופה. השם הרשמי המלא הינו:
     Mercat de Sant Josep de la Boqueria
  1. זהו אחד מהשווקים העתיקים בעולם, והעתיק ביותר בברצלונה. האזכור הראשון הוא משנת 1217 כאשר קבוצת סוחרים הציבה דוכנים למכירת בשר בסמוך לשער העיר העתיק, כדי להימנע מתשלום מס כניסה על סחורותיהם. יש הטוענים כי צאצאים של חלק מהמוכרים המקוריים של השוק עדיין מפעילים פה דוכנים ומסעדות!
  1. רק במאה ה-19 קיבל השוק מעמד רשמי ונבנה לכבודו מבנה מקורה. הוא הוקם על שרידי המנזר העתיק של סן חוזה דה לוס כרמליטיס שנחרב בהתפרעות אנרכיסטית בתחילת המאה ה-19. בנייתו החלה בשנת 1835 והסתיימה 5 שנים מאוחר יותר. הפתיחה הרשמית מתקיימת בשנת 1853. שוק הדגים החדש הוקם בשנת 1911 ובשנת 1914 הותקן גג המתכת – שנותר עד היום.
  1. נכון להיום, שוק ציבורי מקורה זה נפרש על שטח של 2,583 מ"ר וכולל 300 חנויות.
  1. השוק זכה בפרסים רבים ואף נבחר ל"שוק המזון הטוב ביותר בעולם" בקונגרס השוק הבינלאומי לשווקים שהתקיים בוושינגטון בשנת 2005 . נימוקי ועדת הפרס: האיכות המעולה של הסחורה והעבודה החינוכית הנזקפת לזכותו בשל חשיפת הנוער לרזי המטבח הטרי.
  1. השוק פתוח בכל יום (למעט יום ראשון, כמובן) מהשעה 08:00 ועד 20:30, אך השעות האופטימליות לביקור הן 09:30-11:30. לפני כן הסוחרים עדיין מסדרים את הסחורה, בשעות צהרים השוק עמוס לעייפה ולאחר מכן חלק מהדוכנים מתחילים להיסגר.
  1. למרות שמפתה מאוד להתחיל לקנות ברגע שנכנסים לשוק, כדאי להמתין קצת מכיוון שככל שנכנסים לעומק השוק המחירים יורדים והתורים מתקצרים. יוצא דופן הן דוכני הפירות והמיצים שירוו וירעננו אתכם, תוך שיטוטים בין הדוכנים.
  1. שימו לב! בניגוד למה שאנו רגילים בשווקי הארץ – כאן לא נהוג לגעת בסחורה. לא תראו את הלקוחות מפשפשים בידיהם בערימת ירקות או מרחרחים את הגבינות. המוכר הוא זה שבוחר עבור הקונים את הסחורה, שוקל ואורז.
  1. זהו שוק מסודר ונקי בעל עמותה והנהלה מסודרת, ובין הבודדים בעולם שיש לו אתר אינטרנט משלו. בקומת הקרקע תמצאו את מרכז המבקרים של השוק, שם תקבלו מידע על השוק ודוכניו, אירועים שונים שמתקיימים וגם תוכלו לרכוש מזכרות. פתוח כל יום עד השעה 15:00
  1. משנת 2003 מתקיים בשוק בית ספר קולינרי עם קורסים גסטרונומיים לכל הגילאים (מגילאי 5 ומעלה!), הכוללים שיעורים וסיורים בהנחיית שפים ומומחי קולינריה.
    סיור מודרך ב"לה בוקריה" בלבד במחיר סמלי של 1 אירו, מאורגן על ידי הנהלת השוק ויוצא בכל יום שלישי ב-11:00 וכולל הסברים על ההיסטוריה והארכיטקטורה של השוק, סיור בין הדוכנים וטעימות.
    למי שרוצה להתנסות בעצמו בבישול – מומלץ מפגש בן 4 שעות בו תסיירו יחד בשוק, תכירו ותרכשו את חומרי הגלם, תבשלו ותאכלו יחד ארוחה צהרים מקומית, ותקנחו בכוס יין ספרדי.
Mercat de Sant Josep de la Boqueria – La Rambla, 91, Barcelona, Spain
Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן