לרדת מהפסים – שוק הרכבת של Maeklong בתאילנד

לא כל יום אתה זוכה לראות שוק אוכל הממוקם על פסי רכבת, אשר מתפנה בכל פעם שהרכבת חולפת ואז נפתח מחדש מיד לאחר שזו עוברת. 

למרות שזה נראה לא מעשי לחלוטין, זה בדיוק מה שקורה בשוק הרכבת של Maeklong. 

רוצים לקבל טעימה ממנה תאילנדית קלילה וטעימה בטירוף? הקליקו למתכון פרחי כרובית ברוטב בוטנים 

ממוקם כשעה וחצי מדרום מערב לבנגקוק, זהו אחד משווקי פירות הים הטריים הגדולים בתאילנד, שנחצה במרכזו באמצעות מסילת הרכבת.  אז איך זה בדיוק קרה ולמה להקים שוק על פסי רכבת פעילה?

עוד דקות ספורות הולכת לעבור פה רכבת...

שוק Maeklong נמצא במחוז Samut Songkhram אשר במפרץ תאילנד.

דיג היה (ועודנו) אחד ממקורות הפרנסה העיקריים של התושבים המקומיים, והשוק אשר קיים מאז 1905 שימש במשך שנים רבות למכירת סחורתם הטרייה. בתחילת שנות ה-70 החליטו גורמים רשמיים לבנות מסילת רכבת, שתפיץ את השלל הימי לשאר מחוזות תאילנד, אך השוק נותר על תילו, למרות הפסים שעוברים במרכזו.

מדי בוקר נפתחים הדוכנים והמוכרים פורשים את מרכולתם הטרייה ממש עד קצה הפסים, אל מול הקונים החולפים מולם, כאשר 8 פעמים ביום עוברת כאן הרכבת, מותירה לכל אחד מהם רק 3 דקות לפנות את הדוכן שלו ואת עצמו מהמסילה.  הסצנה הסוריאליסטית הזו חוזרת על עצמה שוב ושוב במשך 50 השנים האחרונות!

תוכלו לשמוע את הרכבת הרבה לפני שתראו אותה בפועל, מכיוון שמהירות הנסיעה הממוצעת על המסילה הינה 19 קמ"ש. עם השמע הצפירה, הסוחרים מתחילים להרחיק את הסחורה מהפסים עד לקו האדום המסמן "אזור בטוח". הם מקפלים ומושכים לאחור את הסוככים מעליהם, ומפנים את הפסים כדי לאפשר לרכבת לעבור ללא הפרעה. האופן שבו הסוככים נמשכים לאחור מהפסים בכל פעם שרכבת מתקרבת הוא שהעניק לשוק את כינויו: "שוק המטריה המתקפלת" (Talad Rom Hup)

הרכבת כל כך קרובה שאתה יכול להושיט יד ולגעת בה בזמן שהיא חולפת על פניך – למרות שאני לא ממליצה לעשות זאת. למרות שהרכבת נעה באיטיות באזור השוק הצר, היו כמה נפגעים במהלך השנים והשוק נחשב ל"מסוכן" בעולם.

שניות ספורות לאחר שהרכבת חולפת נפרשים שוב הסוככים, הדוכנים מוחזרים למקומם, ופעילות השוק חוזרת לסדרה, כאילו לא עברה כאן רכבת דקה קודם לכן.  

מלבד מאכלי ים טריים תוכלו לקנות כאן מוצרי מזון טריים מכל הסוגים והמינים: ירקות ופירות, מבחר מממתקים תאילנדים ועוד. אך השוק עצמו אינו מוקד העניין עבור התיירים הרבים שמגיעים על מנת לתעד את התופעה, ופחות מתעניינים בסחורה עצמה.

את הביקור כאן חשוב לתזמן מראש לשעה בה עוברת הרכבת והשוק מתקפל ונערך מחדש במהירות, שכן זו החוויה העיקרית כאן. מומלץ מאוד להגיע מעט קודם לכן על מנת להתמקם בעמדת תצפית טובה שתספק זווית צילום אופטימלית של הרכבת המתקרבת, בין עשרות התיירים הנלהבים ומצלמותיהם.

Talad Rom Hup Mueang Samut Songkhram District, Samut Songkhram Thailand

רוצים להתחמם עם מרק תירס תאילנדי בטעמים פיקנטיים עשירים?  הקליקו אל המתכון

Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן