סיציליה הסודית: חוויות מומלצות באורטיג'יה Ortigia

כמעט כל מי שמגיע לסיציליה נשאר באזור הערים בהן נוחתות הטיסות: קטניה או פלרמו, אבל מי שירחיק אפילו בשעה אחת של נהיגה אל שאר חלקי האי – יגלה מקומות לא פחות יפים והרבה יותר אותנטיים שיאפשרו לכם להכיר את יופיה של סיציליה האמיתית מקרוב.

אחת מהפנינים החבויות של סיציליה היא האי אורטיג'יה (Ortigia) אשר מצדיק לחלוטין את שמו, שנגזר מהמילה היוונית העתיקה Ortux – אשר משמעה "שלו". זהו למעשה הרובע העתיק של העיר סירקוזה (Siracusa) , עיר הולדתו של ארכימדס, והוא מחובר אל העיר המודרנית בגשר. 

אז הנה כמה חוויות מומלצות עבורכם באורטיג'יה:

1. גודלו של האי כולו הינו קילומטר רבוע אחד בלבד, ועל שטח קטן זה מרוכזים שלל מבנים היסטוריים המתוארכים לימי הביניים ותקופת הבארוק. קחו לכם כמה שעות לשיטוט נינוח בסמטאות הצרות, בין חצרות פסטורליות עתירות עציצים פורחים, חנויות, מסעדות ובתי קפה במבנים עתיקים יפיפיים.

2. כניסת רכבים אל לב העיר העתיקה – אסורה, ולכן למי שמתקשה או פשוט חם לו מדי להליכה ממושכת – יוכל ליהנות מסיור ממונע בטוק טוק, אשר יתפתל בזריזות מפליאה בסמטאות הצרות, יציג בפניכם את כל פניני העיר בנוחות מרבית, וגם יותיר לכם חוויה משעשעת עד דמעות או מסמרת שיער (תלוי איך אתם מגיבים…) שלא תשכח בקלות.

3.  לאורכה של שדרת מטאוטי (Matteotti Corso) תוכלו ליהנות מחנויות האופנה והנעליים הטובות בעיר.

גם אם אתם לא מתכוננים לרכוש דבר – אל תחמיצו את העיצוב האומנותי הייחודי שבולט בחנויות ובחלונות הראווה – שפשוט יטריף לכם את הדמיון. עוד יתרון: המחירים כאן זולים יותר לעומת אלו בטאורמינה המתויירת.

אחת החנויות המדליקות נקראת: Cool de sac  – שמשמעה: "תפירה ידנית": חנות בגדים שבה הכוכבים הבלתי מעורערים הם הבדים האיטלקיים, שנחתכים ביד חופשית, ומאפיין זה של החנות הופך כל בגד ליצירה ייחודית. בין הבגדים ואביזרי האופנה פזורים פריטי אומנות, שרק מוסיפים לחוויה…  

                                                                                                              Cool de sac – Via Cavour 25, Ortigia

4. ואם כבר באומנות עסקינן, ממליצה לכם לבקר בגלריה קטנה לאומנות שחבויה בצניעות בסמטאות ושמה:

Galleria Arte Metropolis – שם תוכלו לשטוף את העיניים ואף לרכוש יצירות מיוחדות של אומנים מקומיים. הגבר שמנהל את הגלריה מעריץ נלהב של המין הנשי, והדבר ניכר היטב ביצירות המוצגות. הנה למשל ציורו של Guy Lassaac הנקרא "אהבה קטנה שלי" (Mon Petit Amour) שכבש את ליבי.

פתוח כל יום בין השעות 10:30-23:00                                           Galleria Arte Metropolis – Via Rocco Pirro

5. את האי מקיפה טיילת גבוהה, אשר מתחתיה נפרש עד האופק ים כחול עם מים צלולים שפשוט מפתים אתכם להיכנס לתוכם ביום קיץ חם. לאחר שתרדו בזהירות במדרגות אל החוף ותמצאו מקום בין התושבים המקומיים שחורכים עורם בשמש בדבקות דתית ממש – תוכלו לצלול אל המים המפתים. קחו בחשבון שהמים מאוד (!) קרים (גם בסוף יוני) ומומלץ להצטייד מראש בכפכפים או נעלי צלילה למים – בשל ריבוי הסלעים והאבנים. 

6. ואם כבר אנחנו בענייני פינוקים ושחיתויות – עוד הצעה מפתיעה עבור אלו מכם שרוצים קצת להירגע. כשעברתי מול המכונה האוטומטית הזו נעצרתי ושפשפתי את עיני כלא מאמינה!

מסתבר שיש סוג של קנאביס מקומי שהוא חוקי באיטליה, והוא נמכר בחופשיות לכל דורש. תפרחת הקנאביס – אשר נזרע, עובד, נחתך ידנית ויובש בסיציליה, נארזת בכמות של 3 גרם הנמכרים בעשרים אירו היחידה. אבל אל תבנו ציפיות על חוויות מסחררות, מדובר בחומר חלש עם TLC  נמוך, שנועד בעיקר להרגעה.. אין להוציא מגבולות איטליה!

7. הטיילת המקיפה את הנמל הקטן (Porta Marina) היא מוקד חיי האי. מדי ערב, ובעיקר בסופי השבוע מתלבשים התושבים במיטב המחלצות ומשוטטים בניחותא לאורכה של הטיילת, אל מול השקיעה הפסטורלית והבריזה הנעימה המגיעה מן הים. 

8. זהו זמן אידאלי לקוקטייל נינוח עם משהו קטן טעים בצד שיעורר את בלוטות הטעם לקראת ארוחת הערב…

הכירו את Ostricando – דוכן אוייסטרים המציע למעלה מ -30 זני צדפות שנבחרו בקפידה ויובאו מבריטניה נורמנדי, אירלנד והים התיכון. המוכר השרמנטי יפתח את הצדפה במיומנות, ירסס פרפיום ג'ין על בשרה ממש כמו בושם, יחזק בטיפת טבסקו ויקנח בזילוף מהיר של לימון עתיר ריח וטעם. יחד עם כוס לומברוסקו צוננת – תשלמו על התענוג אנין הטעם 5 אירו בלבד.    Ostricando2.0@gmail.com

9. בקצהו המחודד של האי במיקום אסטרטגי, ניצבת מצודת מאניאצ'ה (Castello Maniace) אשר הוקמה במאה ה-13 וחולשת על הים מאופק לאופק. 

אם תגיעו הנה בשעות הלילה תמצאו כאן את אחד הברים הפופולריים באי (הנקרא על שם המצודה) – מבנה מודרני משולש עשוי זכוכיות ומראות – ניגוד מוחלט למצודה הישנה – אליו מגיעים צעירי העיר לשתות ולהתחכך.

גם אחרי משקה או שניים – אל תתנו לברמן להתל בכם עם כוס הוויסקי המתנדנדת…

Facebook
Twitter
LinkedIn
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן